Jip

Jip

woensdag 13 januari 2010

De ochtendspits

Met jip gaat het goed! Ze doet erg haar best met de zindelijkheid, geeft het goed aan en eigenlijk plast en poept ze nu buiten. Ze doet het het liefst in de voortuin. Dat klinkt gek maar is vertrouwd en veilig voor haar en voor mij wel zo makkelijk op te ruimen.

Buiten wordt ze met de dag zekerder. Ze kijkt niet meer op van elke auto of fietser die langs rijdt.
Vanochtend ben ik met haar en de kinderen naar school gewandeld. Eigenlijk perfect, een paar vliegen in 1 klap. Jip doet veel ervaring op met ochtendspits; langrennende kinderen, slippende auto's, uitpuilende fietskarren, lawaaiige bussen en vermoeide moeders op bakfietsen. De kinderen hebben hun frisse neus weer gehaald. Ik heb ook mijn ochtendgym weer gedaan. En Jip is als we thuis zijn zo moe dat ze al snel 2 uurtjes ligt te maffen:-) Ze ligt heerlijk in haar bench op zacht kussen en dekentje met haar lapje en knuffel. Met een gerust hart kan ik dan snel even boodschappen doen en wat werk verzetten.

Als de kinderen weer uit school zijn begint het feest weer. Rondracen, spelen, springen, gek doen en kattenkwaad uithalen. Dan is het weer gedaan met de rust ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten